25 Mart 2007 Pazar

AH CHEESECAKE AHH!..


Yedin bitirdin beni, yaparken, fırınlarken, soğuturken..
Hele bir dilim kesip süslemesi..
Tabaktaki o manzara..
Nasıl yerim ben seni..
Ağzıma aldığım lokmalarını çiğnerken nasıl geçerim kendimden..
Arkadaşım olursun kahveme, damağıma zevk..
Ben seni özümserken,
Üzerindeki çileklerin rengi anlatır bana aşkı,
Aşkını...
Siz de bu aşkı yaşamak isterseniz eğer, biraz uğraşıp hak etmeniz gerekecek. Her aşkta olduğu gibi :) İksir 180 derece ortamda 1 saatte oluşur.
Tabanı için 1 paket burçak bisküvi parçalanacak ve 100 gr erimiş tereyağ ile karıştırılacak
İç malzemeler için önce;
  • 500 gr Labne peynir
  • 200 gr şeker karışacak
  • 4 adet yumurta
  • 300 ml krema eklenip azıcık daha karışacak
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Yarım tatlı kaşığı taze rendelenmiş muskat
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 1 çay kaşığı vanilya özü eklenip azıcık daha karışacak.

Pişerken ve süre bittikten sonra fırının kapağını açmayınki konsantresi bozulmasın. Çünkü o aşkını oluştururken çok meşgul.. :))

32 yorum:

Hülya dedi ki...

Ne kadar müstehcen bir tarif bu böyle...Çok ayıp ama çok sevdim;)

kamiş dedi ki...

Hülyacım, daha bloguma yeni yerleştirirken yakalamışsın beni.. Karşılıklı konuşur gibi oldum seninle :)) Sen sevdiysen tamamdır bu iş! :)

Aybike Ceylan dedi ki...

Kamis'cim, goruntu muhtesem, tarif de oyle, eminim tadi da...
Elleriene saglik, ayrica tarifin anlatilmasi daha da baska olmus. cok hos.
Sevgiler

pecete dedi ki...

Hangisi güzel bilemedim: Şiirin mi yoksa cheesecake'in mi? Ben hepsinden istiyorummm

Hülya dedi ki...

Ya hakkaten öyle olmuş baksana.Ben tekrar girdiğimde sayfana bir de ne göreyim,baştan çıkarıcı cheese hanım bir de profilden resim vermiş.Hemi de açık saçık.Kendine sonsuz bir güven edalarında;)Sana bir gelebilsem ne iyi olacak....

Hülya dedi ki...

Bir de birşey daha sormak isterim izniniz olursa;)
Şimdi vanilya özünü bir çay kaşığı demişsin.Ben de öz kullanıyorum.Aldığım yer çay kaşığı ucuyla kullanın dedi.Çok kullanınca acılık vermez mi vanilya...Bir deyiver bakiiimmm...

kamiş dedi ki...

Teşekkür ederim Aybikecim, gerçekten tadı da güzel, gerçi bence tüm cheesecakeler güzel oluyor, bu da başka versiyonu işte.Bundaki sır sanırım muskatta. Tabi dediğin gibi anlatımın da payı var herhalde.. :))

Ayşem bir cheesecake partisi verelim, kapıştıralım şunları, ne dersin? :))

Hülya, bende o cheese hanımın daha ne fotoğrafları var bir bilsen:))
Hoşgelirsin, sefalar getirirsin arkadaşım, hakkaten İstanbul'a düşerse yolun mutlaka beklerim :)
Vanilyayı fazla kaçırınca acılık veriyor, doğru. Ama bir çay kaşığı da fazla gelmedi tarife, bizzat denedim:) Fakat baskın olmasını istemezsen daha az kullanabilirsin pek tabi..

Unknown dedi ki...

Cheescake'in güzelliği yanında sözel sunumuda harika olmuş. Tarif bana çok farklı geldi hiç alışa gelmiş cheescake 'lere benzemiyor. Denemek şart oldu :) Sevgiler..
Selda

Pasta Cafe dedi ki...

Valla ne diyeyim çok güzele benziyor. Ellerine sağlık. Anlatımında harika. Görüntü de süper.
Sevgiler.....

Hülya dedi ki...

Gelsene bize;)Oynarız...

Betül dedi ki...

Merhaba,
Ah harika,Bide ben becerebilsem bu aşk hikayesiniyapmayı:)Nedense 2 kez denedim bunu ama ikiside hüsranla sonuçlandı.Neden acaba bende anlamadım.Ama sizinki çok çekici duruyor.ellerinize sağlık

kamiş dedi ki...

Selda, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Aslında tadı çok çok farklı değil, hani beklentiye girme diye diyorum, sadece bir tür değişik. İçindeki muskat ve tarçın onu o yapan aslında.. :)

Özlem, güzel övgülerin için çok teşekkürler. Kendimi çok sevinçli hissettim öyle arka arkaya sıralanınca! :))

Ah bir gelsem, çocukluk zamanlarıma döner, tüm oyuncaklarımızı dökerdik önümüze..Yılların verdiği olgunluğu unutup, sevinçle zıplar, hatta kavga bile ederdik dimi, ama hemen barışmak şartıyla, mızımak yok! :))

Hülya dedi ki...

Şifreliydi son dediğim şifreli;)Ayy uğrayıver bana bir şey dedik herhalde sana;))))

kamiş dedi ki...

Hoşgeldin Betül, blogumda cheesecake için püf noktaları yazıyor, onları dikkatlice oku ve uygula bakalım, bu seferki ne olacak? Eminim başarılı olursun. Ev baklavasını beceren bunu beceremez mi ayol? :))

Hülya, She-Ra'ya dönüştüm, atıma atlayıp geliyorum hemen :)

ufukmutfakta dedi ki...

Ah cheesecake ah, ah Kamile ah, bu kadar cheesecake sevene, böylede anlatılmazki, şiirli, tarifli.....harika görünüyor, ellerine sağlık.......

kamiş dedi ki...

Teşekkür ederim Ufukcuğum, sana ah'lar çektirdim galiba :))) Benim de ne kadar sevdiğim belli değil mi? Valla ne kremalı pastalar ne kurabiyeler kekler...İlle de cheesecake, hep cheesecake.. :)

Adsız dedi ki...

Bir kek bu kadar güzelmi anlatılır, harika,sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bu güzel görüntüye, kim hayır diyebilir ki..Ellerine sağlık. Kandilin mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

pek bi erotik olmuş yerim onu ben:))

aslı dedi ki...

ellerinize sağlık okadar güzel olmuş ki görüntü valla tadı damağımda desem yalan olmaz:)))))
sevgiler iyi haftalar...

Defne dedi ki...

Nerelerdesin, özletme kendini ve de tariflerini :).

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Tarifleriniz çok güzelmiş ellerinize sağlık.
Sevgiler…

kamiş dedi ki...

Ebru, teşekkürler canım, sağol :)

Pembeli, sana da teşekkür ederim. Hepimizin kandili mubarek olsun.

Bencilkirpicim, keki mi erotikliğimi yersin :)

Aslı, hoşgeldin. Görüntüden tadını hissetmen ne güzel. Bazen ben de aynı şeyi yapabiliyorum :)

Defnecim, küçük bir gezideydim, o yüzden uzak kaldım biraz. Ama özlendiğimi bilmek o kadar güzelki.. Sorma yani :))

Tabakta, sen de hoşgeldin. Tariflerimi beğenmene sevindim. Seninkiler de çok güzel gözükğyor. En kısa zmanda inceleyeceğim :))

Herkese sevgiler..

sevdamavisi dedi ki...

Kamileciğim,
ne güzel anlatmışsın sanki benim duygularımı dile getirmişsin. ben de kendimden geçerim cheesecake yerken bir de karamelli tatlarda aynısını yaşarım. ellerine sağlık çok güzel olmuş. içim gitti

Adsız dedi ki...

MERHABALAR
SERİNMAVİNİN VERDİĞİ BROWNİLİ CHEESECAKE TARİFİNE BAKMAK İÇİN GELDİM
AMA BAYILDIM PASTA CENNETİ BURASI ARTIK SIK SIK SIK SIK SIK
ANLAYACAĞIN GELİRİMDE GELİRİM
SANIRIM SİZDE ÇOK SEVİYORSUNUZ CHEESECAKE BENDE ÖYLE ÇEŞİTLERİNE DE BAYILIYORUM. BURADA DENEYECEK ÇOK ŞEY VAR
NEYSE ELLERİNİZE SAĞLIK VE SEVGİLER
GÖRÜŞMEK ÜZERE

kamiş dedi ki...

Merhaba Sevda, hislerimiz karşılıklı demekki, bir önce de karamelli yapmıştım.. :)) Teşekkürler arkadaşım. Ama için gitmesin, sen de yap hadi hadi ;)

Merhaba Esra, hoşgeldin sefalar getirdin.Bir cheesecake severle daha tanışmak ne güzel.. :)

Adsız dedi ki...

merhaba;bende pasta sevadasından sonra yavas yavas cheesecake yapmaya baslayanlardanım..bayılıyorum cunku peynıre bayılırım o sebebdende cheesecakekede bayılıyorum etrafımdakı ınsanların pek damaktadına gore degıl ama sımdık yazda gelıyor harıka olur artık cesıt cesıt ceheseecake yayınlarsın bıze...arkadas lısteme ekledım sızı sızde eklersenız sevınırım ellerınıza saglık..tekrar grorusmek uzere...

Hülya dedi ki...

Yani erenler gibi kadınsın;)Bir gidiyorsun bir vakit ses seda yok senden.Yani olmaz ki anacığım;)

kamiş dedi ki...

Merhaba İstanbul havası, hoşgeldin.. Peynirli kek severlerle tanışmak çok güzel, damaktadımız aynı yani :))

Hülyacım, yakında dönüyorum, AZ SONRA! :)))

sevdamavisi dedi ki...

Kamileciğim,
yeni bir oyun başladı ve ben seni sobeledim. eğer istersen ve de vaktin varsa sevinirim. sevgiler

kamiş dedi ki...

Teşekkürler Sevda, cevapladım hemen.. :)

Adsız dedi ki...

your cheescake very guzel.