8 Şubat 2007 Perşembe

ÇİKOLATALI KEK

Baktım herkes bir çeşit kek yapıyor. Ben de kendi tarifimle dedim bir tane yapayım da bu konudaki maharetimi göreyim. Çok pratik oldu.Sonuç mu? Başarılı bir lezzet patlaması daha! :)
Hemen malzemelere geçiyorum o zaman:

  • 2 yumurta sarısı
  • 6 yumurta akı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağı krema
  • 100 gr bitter çikolata
  • 1 paket vanilya

Yumurta aklarını köpürtene kadar çırpıyoruz ve buzdolabında bekletiyoruz.Bu arada;

Şeker,vanilya, kabartma tozu, kakao,unu eleyerek karıştırıyoruz. Ortasına yumurta sarılarını ve kremayı ekleyip mikserle iyice çırpıyoruz.Rende çikolatamızı da ekledikten sonra, hazırladığımız yumurta aklarını spatülle yavaş yavaş karışımımıza yediriyoruz. 20 cmlik kalıp, 180 derecede yaklaşık 40 dakika pişiyor.

Tadı... aynı şey gibi... çikolata... kek.... krema.... çikolatalı krema.... çikolatalı kremalı kek!!! :)) Afiyet olsun, sevgiler, saygılar..



Bu arada Anna'nın kurabiyelerini de denedim ve bahsetmeden geçemicem. Çok lezzetliydi çoook!!

10 yorum:

Hülya dedi ki...

Keke ilgiyle bakıldı;))Ahhh ahhh dendi son lezzet anlatımınızda...
Anna Kurabiyelerine zaten denecek birşey yok..Süper di mi?

Adsız dedi ki...

ya ben bu yemek pasta bloglarının kobayı olmak istiyorummm:)))

kamiş dedi ki...

Hülya,
Kurabiyeler gerçekten nefisti. Hatta en leszizi diyebilirim. Favorim oldu yani, sağol varol valla.. :)) Ama benim kekin de başı kel değil hani! :)))

Tamam Bencilkirpicim, yaparız sana da deneysel bir çalışma:))

Hülya dedi ki...

Ama keki görünce ahhlar vahhhlar demiştim ben.Bana haksızlık etme:(Emeğe saygım sonsuz...Sadece kurabiyeler tanıdık geldi...Bu kadar...;)

kamiş dedi ki...

Tabi canım, diyecek birşeyim yok, tamamen aynı fikirdeyim :)) Hiç niyetim değil haksızlık etmek, seni çok iyi anladım. :)) Sevgiler, sevgiler..

Orcrist dedi ki...

ben kek yapmayı beceremem
peki ya şimdi ne olacak?

Adsız dedi ki...

kek nefis görünüyor, bayıldım görüntüsüne diğer tariflerde nefis ellerine sağlık,sevgiler..

Ebru
http://www.ebrulitatlar.blogspot.com/ru

kamiş dedi ki...

orcrist, ben sana yaparım kek. Hem herkes yapabilseydi, bize zevki kalmazdı! :))

Ebru, hoşgeldin bloguma. Beğendiğine sevindim, çok teşekkür ederim. Sana da sevgiler :))

sevdamavisi dedi ki...

Selam,
sitenizi ilk kez keşfediyorum. tarifleriniz çok güzel. özellikle de pasta ve kekler. ellerinize sağlık

kamiş dedi ki...

Teşekkürler sevda mavisi,hoşgeldin. Her zaman beklerim e mi? :))